Hey guys . This is my original Blog . Thank you for visiting my Blog . I really appreciate it . Do follow my Blog if you have a blog too . Just press the button FOLLOW above . Thanks .

Tuesday 18 December 2012

Artis Cantik Hollywood - Lady GaGa



Nama diberi , Stefani Joanne Angelina Germanotta . Amboii ~ Nama bukan main sedapp lagi . Berbelit-belit lidahh nakk menyebutnye . Tapi sayangg .. tukar namee Lady GaGa . Lady GaGa dilahirkan padee 28 Maret 1986 . Dia adalah Artis Cantik di Hollywood dan dia jugee adalah penyanyi Pop America . Sebelum ni , dia bekerja sebagai penulis lagu untuk artis label sesama dan menangkap perhatian Akon, yang mengakui kemampuan vokalnya, dan memasukkan Gaga ni ke label milik Akon, Kon Live Distribusion. Wahh , cepat jehh dahh jadi Artis .

Pada 2008 , album debutnya The Fame , mencapai nombor satu di Inggris, Kanada, Austria, Jerman dan Irlandia serta mencapai dalam top-10 di tangga berbagai negara di seluruh dunia; di Amerika Syarikat, The Fame mencapai nomor dua di chart Billboard 200 dan menduduki puncak Billboard's Dance / Electronic Album chart. Dua single pertamanya, lagu "Just Dance" dan "Poker Face", yang ditulis dan di-co-produksi dengan RedOne . Albumnya yang kemudian meraih total enam nominasi Grammy Award, memenangkan penghargaan untuk Best Electronic / Dance Album dan Best Dance Recording untuk "Poker Face". Kemudian , pada awal 2009, Albumnye The Fame Monster, bersama dengan single hitnya "Bad Romance", memangg ramai ketika itu , orangg meminati lagunyee . Album kedua-nya pula, dengan lagu "Born This Way", dirilis pada tahun 2011.

**Betapa jauhnyee kerjaya yangg dia kecapikan ? Untongg lahh .. Satu hari nanti , aku punn nakk bekerjaya jugakk ! ^^

No comments:

Post a Comment