Hey guys . This is my original Blog . Thank you for visiting my Blog . I really appreciate it . Do follow my Blog if you have a blog too . Just press the button FOLLOW above . Thanks .

Sunday 16 August 2015

Cara Make Up Brown Smokey Eye




Hallo Semua.... Assalammuaalaikum..

Harini Fafaw ade tips macam mana nak make smokey eye... Memang simple gilee cara dia.. and memang sesuai untuk make pergi kelas ke atau jalan jalan ke mahupun time korang pergi ke majlis akad nikah ke kan... Haa memang freshly gile la buat smokey eye.



So, langkah pertama, sapukan eye base ( x kisah la jenama ape pun ) pada seluruh kelopak mata anda.. Tujuannya supaya eyeshadow melekat,tahan lama dan warna lebih menyerlah.



Next is, guna brush eye shadow yang sesuai. Then amek warna eye shadow yang medium brown yang ada gold sikit pada kelopak mata macam gambar dekat bawah ni...


But then, guna blending brush, amek eye shadow warna peach.


 Sapukan pada tulang mata dan blend dengan eyeshadow gold tadi..


Seterusnya, amek eye shadow warna coklat.


Dan... sapukan dekat penghujung luar sudut mata dan bawah mata macam dekat gambar bawah ni,..


Setelah itu, letakkan sedikit coklat cerah, putih atau silver pada dalam sudut mata sebagai highlight agar mata akan nampak lebih fresh. 


Step seterusnya, alitkan eyeliner pada atas mata sehampir yang mungkin dgn bulu mata, alitkan juga pada bawah garisan mata supaya mata nampak lebih galak dan seksi..tapi pada mereka yg nak nampak lebih natural tidak perlu alitkan eyeliner pada garisan bwh mata, pakai kat atas kelopak mata je dh cukup.


Pakai maskara pada bulu mata atas dan bawah..


Last sekali, kalau suka boleh pakai bulu mata palsu yang natural macam kat atas ni dan resultnya macam gambar kat bawah.. Pada yg suka mata nampak lebih galak, boleh pakai bulu mata palsu yang lebih tebal..


And then... jeng jeng jeng !! Dah siap...


Well... Hopefully you guys suka tuto kali ini,,,, Kalau ade masalah boleh laa comment kat bawah ni yee.. dadaaa..XOXO...

No comments:

Post a Comment